Top
  >  Articole   >  Închiderea sezonului de escalada 2019 în Pădurea Craiului

Jurnal de tură: Defileul Crișului Repede, de la Vadu-Crișului și Traseul Șarpele, de 4+, din Creasta Șerpilor

Ziua de 9 noiembrie 2019, a fost una superbă, o toamnă cum demult nu a mai fost, o zi deosebit de caldă pentru această perioadă a anului. Eu am purtat tricou și vestă, aproape toată ziua.

Ziua de escaladă a început destul de târziu. Am ajuns la baza peretelui din Creasta Șerpilor, pe la orele 12.00, când era cald și bine. Temperatura a sărit de 20 de grade C. Andrei, prietenul meu de cățărare, a ales un traseu de escaladă, așa, de priveliște. Este vorba de Traseul Șarpele, de 4+. Așa că, ne-am echipat și am purces la escaladă. Cap de coardă a fost Andrei. A urcat repede peretele, după care am urmat eu. La regrupare, la topul de escaladă, abia după ce m-am asigurat în carabiniera top-ului, am simțit că bate vântul cam tare… Se simțeau rafale destul de puternice, noi fiind situați exact pe creastă, în culoarul de aer aflat în mișcare. N-am stat mult. Am coborât asigurat de Andrei.
Așa, prin escaladă, mi-am probat încălțările de munte, niște semi-bocanci Kayland, cu talpă vibram și feţe cu membrană Gore-tex. Au trecut testul de anduranță. Mi-a fost lene să scot din rucsac, papucii de cățărare. După ce a coborât Andrei, în planul turei era să urcăm pe Creasta Șerpilor și să ajungem la poteca turistică, marcată cu punct albastru. Așa că, fără prea mare grabă, am urcat pe pereții Crestei Șerpilor, pe niște vâlcele, și am ieșit la punctul de belvedere de pe creastă. Din acel loc, se poate vedea aproape tot Defileul Crișului Repede, dintre Șuncuiuș și Vadu-Crișului. Un loc superb, unde voi reveni.

Din poteca marcată cu punct albastru (parte din Circuitul versantului drept), ne-am întors la sala de sport din Comuna Vadu-Crișului, loc în care Andrei și-a parcat autoturismul. Ne-am dezechipat și în drum spre casă, am făcut un mic ocol, la Șuncuiuș, la Faleză, unde ne-am întâlnit cu salvamontiștii cantonați acolo. Am schimbat impresii despre cele vizitate, despre alte trasee de escaladă și, mai apoi, când deja soarele apusese, ne-am îndreptat spre casă. Cum a fost tura? Tura a fost scurtă, dar deosebit de frumoasă. Nu-mi aduc aminte ca, în vreo lună noiembrie, să fi avut o așa vreme frumoasă. Sezonul de escaladă cred că s-a încheiat. Vor urma, alte și alte ture, la anul, pe care cu drag am să le postez. O zi minunată, dragi prieteni!